Школа выкладчыка-пачаткоўца: пагаварым аб лекцыі

Ці актуальна чытанне лекцый у сучаснай вышэйшай школе? Вядома так.

Жывое слова педагога немагчыма замяніць нават дасканалымі ў тэхналагічным плане спосабамі навучання. Важнасці правільнай падрыхтоўкі выкладчыкаў да правядзення лекцый быў прысвечаны чарговы занятак у Школе выкладчыка-пачаткоўца.

Сваім асабістым вопытам чытання лекцый і падрыхтоўкі адкрытых заняткаў падзялілася начальнік аддзела метадычнага забеспячэння адукацыйнага працэсу вучэбна-метадычнага ўпраўлення падпалкоўнік міліцыі Таццяна Шчэрба. Выкладчыкі-пачаткоўцы атрымалі інфармацыю, якую немагчыма знайсці ні ў адной крыніцы.

Такім чынам, лекцыя - форма навучання, рэгламентаваная па часе і складу слухачоў, якая накіравана на перадачу інфармацыі па вызначаным алгарытме. Тым выразней прыкметныя памылкі, якія здзяйсняюць лектары пры яе падрыхтоўцы і правядзенні.

Сярод асноўных памылак - значны аб'ём тэксту ў прэзентацыі да лекцыі, чытанне лектарам навучальнага матэрыялу з ліста, нерацыянальнае выкарыстанне часу пры разглядзе навучальных пытанняў, няправільнае выкарыстанне відэаматэрыялаў, немагчымасць для навучэнцаў разважаць у час лекцыі, уступаць у дыскусію з лектарам, генераваць уласныя ідэі.

Асаблівую ўвагу Таццяна Шчэрба надала станоўчым прыкладам правядзення лекцый у нашай ВНУ, з якімі можна азнаёміцца ў віртуальным кабінеце педагагічнага майстэрства Акадэміі МУС. Інтэрактыўную лекцыю з элементамі дзелавой гульні правёў намеснік начальніка кафедры аператыўна-вышуковай дзейнасці факультэта міліцыі Дзмітрый Лахцікаў. Удалыя прыклады выкарыстання відэафрагментаў на лекцыі прадэманстравалі дацэнт кафедры канстытуцыйнага і міжнароднага права Кацярына Мазанік і начальнік кафедры тактыка-спецыяльнай падрыхтоўкі факультэта міліцыі Дзмітрый Ермаловіч. Інтэрактыўная мультымедыйная актуалізацыя апорных ведаў упрыгожыла адкрыты занятак дацэнта кафедры грамадзянскага і працоўнага права Аляксандра Войцюля.

У канцы занятку ў школе выкладчыка-пачаткоўца прысутныя атрымалі магчымасць агучыць усе іх пытанні і атрымалі на іх вычарпальныя і кампетэнтныя адказы.

Аддзел метадычнага забеспячэння адукацыйнага працэсу

Фота: Ігара Мазалеўскага

Навіны