Зноў у школу ... выкладчыкаў-пачаткоўцаў

Занятак прайшоў у форме трэнінгу па ўжыванні рэфлексіўных методык у адукацыйным працэсе.

Старшы выкладчык-метадыст кандыдат юрыдычных навук, маёр міліцыі Руслан Беразнёў адзначыў, што выкладчыкі, якія толькі пачынаюць свой прафесійны шлях, часта не надаюць значэння такому этапу занятку, як рэфлексія. З аднога боку, чулі і ведаюць, што гэта такое, але на практыцы часцяком ён прадстаўлены ў выглядзе рознакаляровых картак або розных малюнкаў, якія навучэнцы дружна паднімаюць або прымацоўваюць да дошкі ў канцы занятку. Часам выкладчык абмяжоўваецца пытаннем: «Вам спадабаўся занятак?» Усе навучэнцы дружна адказваюць: «Так», - і на гэтым рэфлексія скончваецца.

Здавалася б, прычапіцца не да чаго. Рэфлексія была. Занятак ацанілі. Але не варта забываць і пра тое, што рэфлексія - гэта тое, да чаго імкнецца сучасная педагогіка: вучыць не тэорыі, а вучыць вучыцца. Усведамленне таго, што рэфлексія дапамагае выкладчыку кантраляваць адукацыйны працэс, падчас занятку бачыць, што было зразумела, а што засталося на дапрацоўку, прыходзіць з часам і вопытам, - канстатаваў супрацоўнік вучэбна-метадычнага кіравання.

Перад дэманстрацыяй асобных методык Руслан Беразнёў коратка раскрыў асноўныя аспекты тэмы: паняцце, мэту і віды рэфлексіі.

Затым выкладчыкі-пачаткоўцы прынялі непасрэдны ўдзел у трэнінгу. Спачатку ім было прапанавана напісаць сінквейн - верш, прысвечаны тэме занятку і які складаецца з пяці радкоў, кожны з якіх падпарадкаваны пэўным правілам. Пасля праслухоўвання некалькіх работ, быў прадэманстраваны прыём «Футбольнае поле».

Найбольшую цікавасць выклікала такая методыка, як «Рэфлексіўная мішэнь». Яна была праведзена з выкарыстаннем адукацыйнага праграмнага забеспячэння Plickers. Тэхналогія заснавана на выкарыстанні спецыяльных картак, якія раздрукоўваюцца на папяровым аркушы і ўяўляюць сабой QR-код для счытвання смартфонам або планшэтам.

У канцы занятку была анансавана новая рубрыка сайта вучэбна-метадычнага ўпраўлення, дзе будуць размяшчацца сучасныя інавацыйныя методыкі і сродкі навучання, агляд публікацый у сферы педагогікі вышэйшай школы.

Аддзел метадычнага забеспячэння

адукацыйнага працэсу.

Навіны